Szimatolás az irodalom, a gasztronómia és a turizmus világában

Könyvtacskó

Utolsó kommentek:

Mesterséges Geci 2023.04.20. 11:55:01

A közlekedési hatóság olasz verziója szerintem nem csak rájuk vonatkozik.
Az Asterix rajzfilmek közt volt egy, amikor Rómába mentek és mindenféle feladatokat kellett elvégezniük. Na ott az egyik az volt, hogy szerezzenek meg egy nemtudommármilyen iratot a Hivataltól, ahonnan mindenki elmebetegen jött ki. :DDD
Szerintem egyszerűen ilyen az olasz bürokrácia.

Bejegyzés: Állandó lakcím: se vele, se nélküle

Mesterséges Geci 2023.04.20. 11:52:31

Van egy "apró" tévedés az írásban: bejelentési kötelezettség nem azonos az állandó lakcímmel! Pl. egy hajléktalannak sincs állandó lakcíme.

Bejegyzés: Állandó lakcím: se vele, se nélküle

Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.01.30. 14:00:39

Kérdés hogy honnan nézzük, sok tekintetben ez az első "igazi" modern Mercedes, mivel ez volt az első olyan felső-középkategóriás Mercedes ami kifejezetten fiatalosabb rétegeket célzott meg, egy zsenális olasz formatervezővel aki nem csak vendégszerepelt, hanem évitezedekre odatett a márkát az igényes vásárlók kivánságlistájára.

Mindemellett a piaic igényeknek megfelelően ez volt az első olyan Mercedes ami a mai prémiummodellek sokoldalúságát hozza, belépő taxidízeltől a V8-asig, fapados szövetüléstől a luxusextrákig.

Bejegyzés: Mercedes 124

Burgermeister 2022.11.23. 04:06:28

Jo az iras az uszodakrol. Azota tobb bezart! MAr alig vannak nyitva es lassan 2000 ft a belépö.

Bejegyzés: Úszásra fel!

Szabolcs282 2022.09.15. 10:46:57

@seigyo_zoufukuki:
1. 9 regionális alapon működő cég.
2. az önkormányzat és magáncégek is üzemeltetnek párhuzamosan metrót. szerintem ez elég érthető.
3. a fejlesztés és az üzemeltetés két külön dolog. előbbit szinte mindenhol nagyrészt az állam finanszírozza.
4. magán közlekedési cégek is szoktak önmagukban veszteséges járatokat üzemeltetni különböző okokból, pl az átszálló utasok miatt, akik hozzájárulnak más járatok jobb kihasználtságához.
5. JR east dolgozók: nem vitatom a te számod helyességét, vszínüleg egy ekkora Nincs javaslat ahány forrás, annyi szám
6. DB: valóban elírtam, 338 ezer dolgozó, de a sok leányvállalat miatt itt is nehéz pontos számot találni.
7. jogos
8. u.a. téma, mint a 3. és a 7. - az állam valóban támogat, de szerintem akkor is unikális a vasútban, h az üzemeltető magáncégek úgy nyereségesek, h jelentős szerepet vállalnak a fejlesztésben
9. forrástól és számítási módtól függően nagyon sok átlagsebesség adat van. itt pl 200-275 mérföld(!) átlagot írnak:
www.jrailpass.com/blog/de/japanische-maglev

Bejegyzés: Az egyiknek sikerül, a másiknak nem

Szabolcs282 2022.09.15. 10:27:37

@okleveles naiv: jogos. köszi a figyelmeztetést. 286 km 40 perc alatt.

Bejegyzés: Az egyiknek sikerül, a másiknak nem

okleveles naiv 2022.09.11. 15:46:44

86 km 40 perc alatt? vlmi nem kerek...

Bejegyzés: Az egyiknek sikerül, a másiknak nem

gigabursch 2022.09.10. 16:38:39

Érdekes cikk volt.
Ha a késés miatt a harakiri idehaza rendszeres lenne, akkor nem sok vasutas maradna.

Bejegyzés: Az egyiknek sikerül, a másiknak nem

seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2022.09.10. 15:21:12

"Ezért hosszú tervezés után, 1987-ben alapvetően területi alapon kilenc részre bontották majd privatizálták JNR-t" - Mi az a kilenc?

"A japán fővárosban [...] az önkormányzati mellett két magáncég nyolc metróvonalat üzemeltet" - Fogalmam sincs, hogy itt kikre, mikre gondolhatott a költő.

"Japánban nincsenek állami kiírások." - Van viszont egy vasútfejlesztési törvény, amit nyomatnak, ha tetszik, ha nem. Gondolod a JR Hokkaido a 30%-os kihasználtsággal üzemelő, félkész Hokkaido shinkansenben látott bármilyen piaci igényt?

"A társaságok a piaci igények alapján döntik el, mely viszonylatokban üzemeltetnek járatot." - Ez sem igaz, ha így lenne már rég bezárták volna, vagy átadták volna a helyi önkormányzatoknak az összes veszteséges vonalat.

"A cégek nem is kérnek, mert - Európával ellentétben – megélnek a jegyárbevételből." - Vagy nem, a JR Central és a JR East kivételével valamennyi JR esetében az egyéb tevékenységekből (pl. ingatlanfejlesztés, bérleti díjak, utazásszervezés stb.) származó bevétel eléri, vagy akár meg is haladja a jegyeladásból származó bevételeket.

"JR East [...] az évi 6 milliárd utas közlekedését 73.000 alkalmazott bonyolítja" - 48040 alkalmazottja volt a JR East-nek 2022 áprilisában, nem számolva a leányvállalatok (pl. a vonatok takarítását végző JR East Environment Access) munkatársait.

"A DB 33.000 kilométeres hálózatán az évi 8 milliárd utasa közlekedéséről 1,1 millió vasutas gondoskodik!" - Azért 1,1 millió vasutas elég erős lenne: www.deutschebahn.com/de/konzern/konzernprofil/zahlen_fakten/mitarbeiter-6878564 Indiában van kb. 1,5 millió alkalmazottja a vasútnak.

"Magánberuházás a Tokió és Nagoja között épülő első japán mágnesvasút-vonal is." - Ez így volt, amíg a japán kormány ki nem találta, hogy "nemzeti érdek" a vonal létrejötte, ezért gyorsan finanszírozta is az első szakasz kb. egyharmadát.

www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/backstories/1240/

"A JNR az 1987-es privatizációja az állam nagyrészt kivonult az infrastruktúrafejlesztésből is. Döntően a magántársaságok építik a vonalakat és oroszlánrészt vállalnak a shinkanzen fejlesztésében is." - Nem vonult ki. Kisebb projektek mellett a Közlekedési Minisztérium alá tartozó JRTT építi kb. az összes, a JNR felbomlása után megnyílt, megnyíló shinkansent, mely nem meglepő módon elsősorban állampapírok útján finanszírozza magát. (Lásd még: FILP www.mof.go.jp/english/policy/filp/FILP_overview2020.pdf ) Az építés befejeztét, majd az átadást követően a JR csak üzemeltető, a tulajdonos továbbra is a JRTT marad.

"A japán nagysebességű vonatok már jelenleg is 274 km/h átlagsebességgel süvítenek, amiben a megállások is benne vannak." - Kizártnak tartom ( www.tetsudo.com/report/326/5.html ), bár kíváncsi vagyok, hogy mi ennek a számnak a forrása.

Bejegyzés: Az egyiknek sikerül, a másiknak nem

Sgor 2022.09.10. 12:00:01

Kifejtenéd? Érdekelne!

Bejegyzés: Az egyiknek sikerül, a másiknak nem

Almandin 2022.07.26. 20:52:32

@]{udarauszkasz: Mindenkinek más a jó stratégia. Én bevárnám őket. Nem fogok elmenni, itt él a párom, ha esetleg Ő elmegy, Vele tartok. Egyébként menekültként nehezebb dolgom lenne, mert nincs olyan végzettségem, ami keresett Nyugaton, és sajnos a fizikai munka egészségügyi okokból nem jöhetne szóba. Idővel vagy hajléktalan, vagy prostituált lehetnék külföldön. Utóbbi semmiképpen se lennék, nem nekem való. A hajléktalanságtól pedig jobban félnék, mint attól, ha bombák potyognának a házam körül, vagy éheznék, fáznék, megerőszakolnának a ruszkik, stb. Az ingatlanomat elhagyni azzal a kockázattal járna, hogy valaki beköltözne, amíg távol vagyok. Valószínűleg részt vennék az ellenállás valamely fajtájában, védeném, amim van, akár fegyverrel is. Ápolnám a sebesülteket, segítenék Molotov-koktélokat csinálni, stb. Ha valami nagy baj közeledne, még úgy is dönthetnék, hogy nem kerülök élve az ellenség kezére. Mindenesetre kicsi az esélye, hogy elmennék.
Amúgy se nagyon lenne hova, mert ha minket megtámad putler, az a NATO 5. cikkelye értelmében már világháborúhoz vezet. Egy nukleáris világháború meg az egész Földre hat, nem valószínű, hogy bárki is túlélné.
Tehát maradok.

Bejegyzés: ’Nagy Putyin cár’, avagy ’Putyin az új Hitler’

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.07.26. 19:20:16

@Almandin: Ukrajnával is nehezen boldogul. Ahhoz sokkal több idő és pénz kellene, hogy azon tűl is menjen.

Bejegyzés: ’Nagy Putyin cár’, avagy ’Putyin az új Hitler’

]{udarauszkasz 2022.07.26. 17:55:04

@Almandin: te megvarnad,mig a elvisznek? En nem. Halistennek Nyugatmagyarorszagon (is) elek,ugyhogy idobe telik,mire a ruszki ideer.

Bejegyzés: ’Nagy Putyin cár’, avagy ’Putyin az új Hitler’

]{udarauszkasz 2022.07.26. 17:50:23

@Jäger_: en mar csak a makoi gazmezo,es a Karpat Medence geotermiaja miatt is tippelnek arra,hogy Putyin erre jon.

Bejegyzés: ’Nagy Putyin cár’, avagy ’Putyin az új Hitler’

Almandin 2022.07.26. 16:46:38

@Jäger_: Szerintem putyin betartja a fokozatosság elvét. A balti államok tagjai a NATO-nak, ezért egy ideig még békén hagyja őket. A tippem az, hogy először addig nem nyugszik, amíg el nem foglalja egész Ukrajnát, ezért a következő lépése, fél-egy éven belül a taktikai atomfegyver bevetése lesz az ukrán fronton. Ezzel tesztelni fogja a Nyugat reakcióit is, mennyire tiltakoznak. Mivel katonailag nem avatkozhatnának be, ezért maximum gazdasági szankciókat fognak foganatosítani, de lehet, hogy azokat se, mert lábon lövik magukat vele (lásd az eddigi fejleményeket), hagyniuk kell majd. Putler majd röhög egyet a markába. Elfoglalja Ukrajnát, utána a csápjait Moldova felé fogja nyújtogatni. Ott lesz egy kockázat a románok esetleges beavatkozásával, de az se nagyon valószínű, mert abból világháború lenne. Azután valószínűleg tényleg jöhetnének a balti államok. Esetleg Lengyelország.
Nagy a baj. Putlert nem lehet megállítani, mert nyíltan nem lehet megtámadni egy nukleáris nagyhatalmat. A fegyverszállítás az ukránoknak nem lesz elegendő visszaverni putyint, előbb-utóbb nem is tudnak többet szállítani, legalábbis az európaiak nem. A gazdasági szankciókkal pedig azok járnak rosszabbul, akik meghozzák (putyin amúgy is úgy tekergeti a gázcsapot, ahogy akarja), az első hideg tél és a gazdaság összeomlása után Európa megadja magát.
Előbb kellett volna putyint megállítani. Nem engedni, hogy energetikai függőséget építsen ki. Amikor hatalomra került, már rossz előérzetem volt vele kapcsolatban, az első pillanattól fogva ellenszenves volt. Mit is lehet várni egy volt KGB-s-től?
Most már eső után köpönyeg, szerintem vagy világháború lesz és akkor az emberiségnek annyi, vagy az oroszok győznek és idővel viszik fél Európát. Engem meg majd visznek Szibériába a kommentjeim miatt. Fel kell arra készülni, hogy 5-10 év múlva újra az oroszok fognak itt uralkodni, csak nem szovjet kommunista ideológiával, hanem kapitalista-imperialista orosz ideológiával. Putyint addigra lehet, hogy cárrá is fogják koronázni.

Bejegyzés: ’Nagy Putyin cár’, avagy ’Putyin az új Hitler’

Jager_ 2022.07.26. 16:05:05

@Mérnork: Semmilyen elvett részei nincsenek Oroszországnak. Max a Szovjetunióról lehet szó, de az 1991-ben 15 teljesen önálló és szuverén országra esett szét. Olyan ez, mintha most Olaf Sholz hirtelen úgy döntene, hogy feltámasztja az 1806-ban szétesett Német Római Birodalmat és sorra megtámadja a környező európai államokat, hogy azokat újra a hajdani birodalomba tagolja. Svájcot, Ausztriát, Olaszországot ... stb. Marhára jogos volna.

Bejegyzés: ’Nagy Putyin cár’, avagy ’Putyin az új Hitler’

Jager_ 2022.07.26. 16:01:53

@]{udarauszkasz: Lehet abban valami amit írsz, de én mégis a Baltikumra tippelnék. Putyinnak mindig is szívügye volt a három Balti állam (Észtország, Lettország, Litvánia), amellett Leningrádi a fickó (Szent Pétervári). A következők a Balti államok lesznek. Aztán a reakció függvényében Lengyelország.

Bejegyzés: ’Nagy Putyin cár’, avagy ’Putyin az új Hitler’
süti beállítások módosítása