Szimatolás az irodalom, a gasztronómia és a turizmus világában

Könyvtacskó

Fagyizásra fel!

A Könyvtacskó budapesti fagyizótesztje

2021. augusztus 17. - Szabolcs282

12_40.jpg

Budapest fagyifőváros. Egymást érik a fagyizók. A minőség jó, de nem a legfelkapottabbak a legjobbak. Fagyirajongó vagyok, ezért elhatároztam, végigjárom a legtöbbet dícsért helyeket és bemutatom a személyes kedvenceimet is.

Magasan van a mérce!

Néhány éve a fagyi hazájában, Itáliában élek. Olaszországban szinte csak az a kérdés, jó, vagy különlegesen finom fagyit nyalok. Ezért nálam magasan van a mérce. Magyarországon nagy hagyományai vannak a jeges nyalánkságnak, az utóbbi években pedig valóságos fagyizónyitási láz tört ki. A régiek és az újak között is sok a kipróbálásra érdemes.

Budapest legjobb hírű fagyizóinak tesztje vegyes szájízt hagyott bennem. Több nem szolgált rá a toplistás helyezésre, valamint a nagy számú dicséretre és igazolta Kolonics Zoltán ötcsillagos mestercukrász szavait: „Rengeteg fagylalt van a piacon, köztük sok szakmailag nagyon nem megfelelő.” Ezért elkalauzolom a Könyvtacskó olvasóit kevésbé ismert, de szerintem nagyon jó fagylaltozókba is.

Kő fagyi? - Ilyen nem!

1_250.jpg

Az agyondicsért hely a Bartókon a fehérboros fagyiról ismert. Ezt nem kóstoltam. Helyette a sokféle erdeigyümölcs-ízből választottam egyet, a szedret, ami olyan volt, amilyennek lennie kell: a gyümölcs és nem a cukor dominált. Hozta az elvárt színvonalat a mascarponés füge is.

A cukor-, és tejmentes csoki azonban elrontotta az egész ízélményt. Evidens, hogy ezt 80-90 százalékos csokiból kell készíteni. A Bartókon viszont az íze alapján közepes minőségű tejcsoki töménységűből főzték, tej helyett vízzel!

5_89.jpg

Kő fagyi? – teszi fel a kérdést a cégér. Ilyen nem, különösen nem 1.200 forintért!

Kell fagylalt? – Igen, de inkább a szomszéd utcából.

2_163.jpg

A név a városszerte ismert ’Kő fagyi?’-éra emlékeztet. Nem véletlenül. A netről tudható, hogy az üzemeltetők testvérek. A családi hagyományt követve a fagyi a Maros utcában is drága, de ízletes, és a kiszolgálás is kedves. Baj van viszont az állaggal. Nem volt rekkenő hőség, ennek ellenére, ahogy a képen is látszik, már akkor olvadt, amikor a kezembe vettem.

Gelateria Artigiana: 30 éve a topon

csaba.jpg

Aki a Városmajor környékén fagyizna, jobban jár, ha a Gelateria Artigiania mellett dönt a Csaba utcában. Budapest talán első igazi olasz fagyizójában anyukámmal törzsvendégek voltunk a ’90-es években. A több mint 20 íz között sok a fantáziadús kreáció, én mégis gyerekkori kedvenceim mellett döntöttem: a Zuppa Inglese, egy klasszikus vaníliás olasz krémédesség hűs változata és az erdei gyümölcs mellett.

Ahogy a legtöbb felkapott budapesti fagyizóban, az árak itt is borsosak és külön kell fizetni, ha nem a papírízű rendes tölcsérbe kérjük a fagyit.

Erdős és fiai: a kevesebb több lenne

3_115.jpg

A családi cukrászda a Kelenföldi pályaudvarnál nagy választékáról és saját kreációiról híres. Legalább 30 íz fogadott. Feleslegesen sok. Túl nehéz választani, sőt, mire végigolvastam, már el is felejtettem az elsőket. Ráadásul, ha ekkora a választék, a nagy forgalom mellett is szinte biztos, hogy több napos a legtöbb.

Két saját kreáció mellett döntöttem: ’Mozart’ és ’Erdős fagyi’ (fehércsoki málnával és pisztácia darabokkal). Amikor láttam, milyen kicsik az adagok, kértem még egy kenés tejfölös-mézes-málnát. A legjobb az ’Erdős fagyi’ volt: gazdagon került bele pisztácia és a túlságosan édes fehércsoki ellenére is kiérződött a málna. A ’Mozart’ néven gyakorlatilag pisztáciafagyit kaptam sok és nagy Mozartgolyó-darabbal, anélkül, hogy a kettő egységet alkotott volna. Gyakorlatilag hűtött Mozartgolyót nyaltam. Az igazi csalódást a tejfölös-mézes-málna okozta: ha volt benne egyáltalán méz, sokkal kevesebb, mint cukor, és a gyümölcs íze se érződött.

5_88.jpg

Az összhatást rontotta a kedvetlen kiszolgáló. Annak ellenére, hogy én voltam az egyetlen vendég, a választék pedig hatalmas, 10 másodperc után már türelmetlenül várta, mikor választok. Miután meglehetősen csúnyán, a feláras édestölcsérbe kente az aprócska adagokat, 1.400 forintot kért el.

Daubner: megáll az idő

A városszerte ismert cukrászda fagylalt terén a parfétortáiról híres. A környéken életem gyerekkoromban, így szinte minden családi ünnepségen ez volt a desszertnek. A parfétorták ma is szerepelnek a kínálatban. Kinézetük és az ízkombinációik változatlanok, kapható a kedvencem, a málna-csoki is.

4_95.jpg

Az évtizedek óta permanens átalakítás alatt álló cukrászdában hosszú sor fogadott, amiről leginkább a rossz szervezés tehet: először a pénztárnál kell sorban állni, másodszor pedig a blokkal a kifizetett sütiért. Mint, a szocializmusban! – gondoltam, amikor 20 év után belépve megállapítottam, hogy itt semmi nem változott. A sor mellett az eladók kedvetlensége is a létezett szocializmust idézi.

Daubnerék klasszikus magyar, krémes fagyit készítenek. Nem ez a kedvencem, de ebben nagyon jók a Szépvölgyi úton. Magyaros kreációk mellett döntöttem: a túró és a somlói is ízletes volt, nem édesebb a kelleténél. A málnában pedig a gyümölcs íze dominált. A krémes fagyi szükségképpen gyorsan olvad, így a Daubneré is.

7_71.jpg

Az én fagyim...

8_63.jpg

...és együtt barátaiméval, akik elkísértek a körútnak erre az állomására.

Az összhatásnak jót tett a 300 forintos ár az egész nagy gombócokért. Nem több, mint a budapesti átlag, és messze a felkapott fagyizók alatt van. Talán, mert Daubnerék nem szerepelnek a fagyis toplistákon.

Hollósy cukrászda: nem az idő szépíti meg az emlékeket

20210501_144720_masolata.jpg

Szintén klasszikus cukrászda hagyományos magyar krémfagyival a Pasaréti téren, ahova gyerekkoromban nagymamámmal jártam. Ameddig hazasétáltunk, pont elnyaltam a két gombócot, amiből az egyik szigorúan „piros színű gyümölcs” volt. Ha itt járok, ma is elnyalok egy ilyet, és egy továbbit a körülbelül 10 féle íz közül, gyakran a gesztenyéből. Utóbbi nagy kedvencem, amit máshol csak elvétve kapni.

A Hollósy család igazán a pasarétinél jóval nagyobb budaörsi cukrászdájáról és a süteményeiről ismert. Nem találkozni velük a Budapest legjobb fagyizóiról készülő összeállításokban. Pedig sokkal inkább ott lenne a helyük, mint több felkapott fagyizónak.

Cloud 9: Jó, de semmi különös

6_71.jpg

Az Arany János utcai fagyizóban lehet ugyan gombócot kérni, de a hely jellegzetességei az előre elkészített, saját kreációk papírpoharakban: általában két klasszikus ízű fagyi néhány szem gyümölccsel, piskótával, olajos magvakkal.

Én a pisztácia-eper, barátom a csoki-málna összeállítás mellett döntött. Jó, de semmi különös – állapítottuk meg, miközben a puhulásukat várva nagyon lassan kanalaztuk a túlhűtött fagyidesszerteket. Azt is megállapítottuk, hogy az 1.200 forintra nem szolgáltak rá a 2-3 gombócnak megfelelő kreációk.

9_55.jpg

Gelateria Vittorio: Itáliában nem így fagyiznak 

7_70.jpg

A Visegrádi utcai fagyizóban rendszerint Vittorio, az olasz tulaj áll a pult mögött. Emiatt és a Gelateria Vittorio híre okán nagy várakozásokkal érkeztem anyukámmal. A fagyi finom volt, mégis csalódtam. Itáliában élek, ahol tapasztalatom szerint szinte csak jó, vagy különlegesen finom fagyi van. Az olyan olasz településeken, ahol gyakran járok, törzshelyeim vannak, új helyeken pedig guglizok, mielőtt betérnék egy fagyizóba. így rendszerint különlegesen finom fagyiban van részem. Vittorio olasz mércével csak az átlagosan jó kategóriában van.

Arról, hogy csalódottan nyaltam az epret, a mogyorót és a csokit, a kiszolgálás is tehet. Az olaszok barátságos emberek, a gasztronómia pedig vendégközpontú. Természetes kostolót kérni a saját kreációkból. Posso assaggiare il Juve? / Megkóstolhatom a Juvét? - tettem fel a kérdést olaszul Vittorionak, aki ahelyett, hogy egy kis kanálkával nyújtott volna, kimérten tájékoztatott, hogy a milánói focicsapat neve fehércsokis kókuszt takar.

6_72.jpg

Anyukám mogyorót és Snickerst kért

A hely népszerűségéről talán a fagyinál is többet tehet az ’És megint dühbe jövünk’ című filmet a középpontba állító enteriőr. A fiatalabb olvasók kedvéért: a fagyiárust játszó Bud Spencer Terence Hillnek adott válasza szállóige a rajongók körében. „A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt”.

Cioccolatte: Csöppnyi Itália az Újlipótvárosban

8_62.jpg

A fagyigourmet-k körében fogalom az aprócska fagyizó a Pozsonyi úton. Ide egy lelkes Könyvtacskó-rajongó kísért el. Az első benyomás pozitív volt, 10-12 íz, ideális választék. A kiszolgálás viszont előre elrontotta a szám ízét: Egy tanuló mérte a fagyit. Senki nem született kenőpálcával a kezében, de ennyi pénzért többet kellene gyakorolni, mielőtt valaki a pult mögé áll. Olyan csúnyán szervírozott fagyit, mint, amit a barátnőm kapott, ritkán látni. Ráadásul a mennyiség szemre a szokásos, amúgy se nagy adagoknál is kisebb volt. Amikor ezt a barátnőm szóvá tette, a tanuló mellett álló általában kedves tulajdonosnő a mérlegre helyezte a papírtartót és elégedetten kijelentette: „Grammra annyi, amennyinek lennie kell.” Tényleg büszkének kell lenni arra, hogy egy törzsvendég egy gyűszűnyivel sem kapott többet, mint amennyi a kiírás szerint jár? – merült fel bennem a költői kérdés, miközben kifizettem közel 2.000 forintot a 3+2 gombócért.

1_251.jpg

A Cioccolatte hagyományos ízeket és saját kreáció is kínál. Előbbiből epret és piemonti mogyorót, utóbbiból a giandiuiát, egy torinói csokis-mandulás nugát desszert fagyi változatát próbáltam. A giandiuia egyébként a Nutella őse, ahogy ez a Könyvtacskó korábbi cikkéből kiderül. A mogyoró igazolta a tulajdonosnőt, aki egy interjúban elmondta, hogy a névadó helyről érkezik az alapanyag. A másik kettő is hamisítatlan olasz fagyi volt. A Vittorio Gelateriával ellentétben a Cioccolatte megadja az Itáliában megszokott különlegesen jó fagyi élményét az Újlipótvárosban.

Minus 11: Különleges ízek

9_54.jpg

Aki ad a minőségre Hűvösvölgyben és a Római-parton a Minus 11-ben fagyizik. A 2018. óta működő fagyizókban nem egyedi kreációkat kínálnak, mégis különleges a választék: muscavado, japán pisztácia, tonka, sudachi citrom, bergamottos fehér csoki. Szüleim Hűvösvölgyben laknak, így már a nyitás után kipróbáltam a Minus 11-et, amikor még nem volt közismert a minőségi fagyi kedvelői körében. A viszonylag magas ár valószínűleg sokakat elriaszt, pedig arányos: elsőosztályú a minőség és a kiszolgálás is. Utóbbi rész a kostolás, mégpedig nem csak a fagyizni vágyók kérésére. Ha az eladók látják, hogy valaki elsőszőr tér be, a választás előtt kifejezetten ajánlanak 1-1 kiskanálnyit valamennyi ízből!  Kritika talán csak a választékot érheti: 10-15 nagyrészt különleges íz, amelyek a nyitás óta alig változnak. Ha valaki gyakran fagyizik és néhány íz kiesik, mert nem szereti, ahogy én például a sóskaramellt, a maradók unalmassá válhatnak.

Pichler: Fagyihungarikum 

10_56.jpg

A legkülönlegesebb fagyit a Pichlernél kaptam a Ferenciek terénél, a Kossuth Lajos utcában. A netről tudtam, hogy a fagyi mellett a házi készítésű kürtös kalácsról híres a cukrászda. Odafelé menet vacilláltam, melyiket egyem. A boltba belépve tátva maradt a szám, amikor láttam, mit kapnak az előttem állók: fagyit kürtös kalácsban! A kérdés eldőlt, mind a kettőt kipróbálom! Igazi hungarikum és isteni! Az ötlet Szicíliából jöhet, ahol elterjedt a briósba mért fagyi.

A fagyi talán nem a legjobb, de finom. A málna csak annyira volt édes, mint a gyümölcs. A Rákóczi túrós pedig a klasszikus sütit juttatta az eszembe. Na, és a kürtös kalács! Mennyei volt. Nem agyoncukrozva, és nem is túl nagy – a két ok, amiért kerülöm ezt az utóbbi években Nyugat-Európát is meghódító erdélyi édességet. Az utolsó falat pedig igazi meglepetés volt: a tölcsér alakú kürtöskalácsot alul csokikocka zárt le. De e nélkül se folyt volna ki a kürtöskalácsból a kreációhoz jól illően, az ideálisnál picit hidegebb fagyi.

11_45.jpg

A Pichler féle fagyi-hungarikum úgy megfogott, hogy néhány nappal később visszatértem a barátommal. Másodszor csokit kértem a málna mellé, ami szintén nem okozott csalódást.

1.200 forint a kürtöskalácstölcsérért és két gombóc fagyiért szerintem rendben van, különösen a felkapott fagyizókkal összehasonlítva.

Málna, The Pastry Shop: A legfinomabb fagyi!

3_116.jpg

Körutam legjobb fagyija! A Gerbaud volt főcukrászának eldugott üzletében a Bécsi út mellett, a Kolosy térnél nem nagy a választék. Tíz klasszikus gyümölcs-, és krémes íz közül választhatunk. Ennél nem is kell több, ez garantálja legjobban a frissességet és a kézműves készítést.

Mestermű volt a természetes színű és ízű málna és az őszibarack is. Csak annyira voltak édesek, mint a jó érett gyümölcs. Az ízélmény igazolta, amit az ötcsillagos mesterszakács a fagyik összetételéről mondott egy interjúban: Nem tartalmaznak térfogatnövelőt, állományjavítót és festékanyagot, a gyümölcsízek gyümölcspüréből készülnek, tej- és gluténmentesek. A krémeseket hagyományos módszerrel, tojással, tejszínnel és cukorral főzik, majd feldúsítják azokat a megfelelő ízekkel.

Na, és a fagyi állaga! Akkor se volt fagyos, amikor megkaptam, rögtön jól lehetett érezni az ízeket. Mégse kezdett olvadni, még az utolsó nyalásoknál is krémes, nem pedig folyós volt. Kolonics Zoltán egy interjúban elárulta ennek a titkát is: A fagyit süllyesztett pultból mérik -10 fokon tartva. Így pont akkor éri el a -8 fokos ideális hőmérsékletet, amikor a vendég nyalni kezdi.

Arra, hogy a Málna valódi kézműves hely, bizonyíték, hogy az alapító-tulajdonos maga jött ki kiszolgálni a vendégtérből is jól látható konyhából. A cukrászda vendégközpontúságát pedig Kolonics reakciója érzékelteti, amikor a kínálatban nem szereplő habot is kértem a fagyira: visszaszaladt a konyhába, hogy megnézze nem maradt-e az éppen készülő édességekhez használt tejszínből. Sajnos nem, de ezért kárpótolt a kedvessége és a tökéletes fagyi adta ízélmény.

10_55.jpg

Akinek lehet okuk a büszkeségre: Kolonics Zoltán és neje, Varga Ágnes, a Málna tulajdonosai.

Kolonics Zoltán nem adja olcsón a fagyit, de a minőségért szívesen nyúltam mélyebben a zsebembe. Biztos, hogy vissza fogok térni és a fagyiszezon után kipróbálom a süteményeket is, a Málna főprofilját. 

 4_96.jpg

Petrus Szabolcs, aki a fagyikat elnyalta és a szigorúan szubjektív összeállítást készítette.

Ha tetszett a bejegyzés, olvasd el a Könyvtacskó korábbi írásait is a fagyi történetéről és a spagetti-fagyi feltalálásáról.

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvtacsko.blog.hu/api/trackback/id/tr1516663224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AlexAston 2021.08.18. 21:13:27

Aki képes kürtős kalács fagyit enni, annak nem sokat adok a véleményére....
Vannak ennél jobb fagyik, és mondjuk emberi áron is.

arncht 2021.08.18. 21:17:38

Hat nem tudom… olaszorszagban, akar europa sok masik orszagaban tobbnyire ugyanaz a tucatfagyi van, amit vhonnan vesznek. Eleve, ahol van vagy 30 fele, nem lehet sajat krealmany. Ahol kevesebb van, idenyjelleguek, kezzel irott kis tablacskakkal ott jo esellyel maguk keszitik. A vegen sikerult egesz jol kiszurni a kiemelkedo fagyizokat nemi gmapos ertekeses segitseggel - a sok fele fagyi, latvanyosra csinalt tegelyek, nyomtatott tablak, mindenfele mumajer izek, ezek nem rosszak, de nem is kulonlegesek. A jol sikerult gyumolcsfagyi, vagy a pisztacia mindig kemeny dio, azokon erezni, hogy valoban abbol keszult e, nincs mismasolas.

arncht 2021.08.18. 21:27:27

Otthoni fagyizokat sajnos nem ismerem, egy fagyzot jegyeztem meg az edes-sos fagyik miatt, a szigligeti var kavezot evekkel ezelott. Becsben rengeteget vegigprobaltam, a helyiek elvannak a kommersz fagyikkal, sok helyen ezeknek az xedik uzlete talalhato. Az olasz la romanat szeretem (x orszagban mukodo nagy ceg), meg talaltam egy kulso keruletben egy olasz csalad uzemeltette fagyziot, ott a barack nagyon betalalt, meg visszamegyek. De kb ennyi - olaszorszagban tobbet is talaltam nemi szuressel, azokat bejeloltem magamnak a gmapon, hatha visszamegyunk vmikor, de sajnos epp ugy nem igaz, hogy minden jo ott, mint ahogy rengeteg szar pizzat is arulnak.

Kyria 2021.08.18. 21:59:07

Ez nagyon jó összeállítás, főleg úgy hogy aki olasz fagyikon "művelődött", már tudja, mi a jó. Az ottani pultokat látva rögvest beindul minden pavlovi reflex...
(Bár ennek némileg ellentmond, hogy számomra külön öröm, hogy nem került az összeállításba Gianni fagylaltozója, ahol 3x próbálkoztam - a nagy sztárolás miatt -, de mindahányszor ehetetlen minősítést "értek el".) Igaz, eddigi életem (52 év) során egyszer ettem 100 %-os fagylaltot, egy aprócska horvát kisvárosban Dubrovnik után. Tejszínes eper: egy költemény volt, fenomenális, utolérhetetlen! Fagylaltfüggőként sokszor kóstoltam nagy reményekkel, de nem, nem tudnak idehaza fagylaltot főzni. Azért párat kipróbálok az ajánlottakból, hátha csoda történik, köszönöm a felhozatalt!!!

Szabolcs282 2021.08.19. 07:39:20

@Kyria: Gianni fagyizója?! Nem hallottam róla. Rágugliztam, neve alapján olvastam róla. Szintén agyondícsérik. Láttam, is, amikor a Cloud 9-ben voltam. Már a kinézete alapján gondoltam, hogy amiben top, az leginkább az ár. Hasonló lehet, mint Jamei Oliver csődbement étteremlánca.

Szabolcs282 2021.08.19. 07:41:14

@AlexAston: Próbáld ki! Nagyon érdekes élmény. Ahogy írtam, nem teljesen egyedi, Olaszországban, különösen Szicíliában elterjedt a fagyi briósban.

Szabolcs282 2021.08.19. 07:43:45

@arncht: Új helyen én is guglizom Olaszországban. A tapasztalatom az, hogy a kistelepülések között sincs, ahol ne lehetne igazán jó fagyizót találni. Amit a prezentálásról, a pisztáciáról és a gyümölcsfagyikról írtál, azzal teljesen egyetértek.

Szabolcs282 2021.08.19. 07:46:32

@arncht: A la romana szerintem is jó, különösen ahhoz képest, hogy lánc. Valóban, a külső részeken általában jobbak a fagyik, hisz ott nem elég egyszer becsábítani a turistákat, meg kell ütni az Itáliában magas mércét a helyieknek, hogy visszatérjenek. Bécsben ezt ajánlom: Eissalon am Schwedenplatz - ismert hely a központban, de jó.

ribirobi 2021.08.19. 08:42:50

a Kedves Krémet is kipróbálhatnád, elég jó gyümölcsfagyit csinálnak. a banán pl világbajnok. a Batthyány utcában van.

btw a Juventus torinói csapat, nem milánói - vagy Te értetted rosszul, vagy az eladó tudta rosszul - ez utóbbi egy olasz embertől megbocsáthatatlan bűn!

Sanci___ 2021.08.19. 10:17:24

Ha igazi főzött fagyit szeretnétek enni menjetek Isaszegre a Pogonyi Cukrászdába. A vaníliát ne hagyjátok ki.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.19. 16:37:56

@AlexAston: Már az ostyatölcsér is újítás eredménye. Eredetileg az olasz fagyi árusok vastag falú (optikai tuning) kis üvegpohárkákból biztosították a nyalás lehetőségét a jéghideg finomságból, csak hát a TBC...Ezért kerestek valami olyan megfelelő merevségű hordozót, amit nem kell állandóan elmosni.

SHRV 2021.08.19. 17:48:12

Csak szólok, hogy a Daubnerben még mindig 250 a fagyi, és az édestölcsérért/tálkáért sem számolnak felárat. Messze a legjobb ár/érték arányú fagylalt a városban. A covid kezdete óta még nagy sorok sincsenek a fagyispultnál. A sütinél mindig sokat kellett várni, de szerintem megéri. Azt nem értem , hogy miért gond, hogy előbb fizetni kell és utána kapod meg blokk ellenében a fagyit, az olaszoknál is számos helyen így működik. Miért kellene órákig várni, amíg elveszi a pénzt, utána felhúzza a kesztyűt, odaadja a fagyit stb. Így aki a sütis pultnál kifizetett még 2 gombóc fagyit, az is simán beállhat a pulthoz és kérheti.
A másik nagyon jó fagyi az Augusztban van, mégpedig a Fény u-ban. A választék nem túl nagy, de az alapízek mellett van sült banán vagy túró.
A Kő fagyi? csalódás, a Ciocolatte iszonyat drága, vannak extra ízek, de egy 4 tagú család kb 4.000 ft-ot is otthagy, ami szerintem túlzás.

AlexAston 2021.08.19. 19:39:03

@Szabolcs282: nem rontanám el vele a kürtős kalácsot. Gondolom nem faszénen, frissen készült kürtős, hanem valami vacak. Így akkor mi az értelme...?
Ja tudom. Trendi. Broáf divat.

Jó olasz fagyit ettem Siennaban. Na, az makulátlan volt.

Budapesten a Kistigris fagyizót ajánlom Wekerlén. Kiváló minkseg, barátságos áron.
Butterfly mostanában milyen? Jó pár éve nem ettem ott, de amikor igen, az is szuper volt.

Leitomi 2021.08.20. 00:06:40

@Szabolcs282:
Ha Schwedwnplatz akkor inkább a casteletto.

Szabolcs282 2021.08.20. 06:40:32

@Leitomi: onnan ismerem, hogy van ey fagyizójuk a Seestadtban (22. Bezirk), ahol a fagyit készítik. Ott tényleg finomat adnak. A Schwedenplazton még sosem voltam.

Szabolcs282 2021.08.20. 06:41:51

@AlexAston: De! Pont az, hogy friss, még langyos volt, ezért volt ideális, a kicsit fagyosabb fagyi.

Szabolcs282 2021.08.20. 06:49:01

@SHRV: rosszul emlékeztem. Akkor még jobb az ár-érték arány. Ezért is írtam a Daubnerről, habár nem szerepel a toplistákon.

inebhedj - szerintem 2021.08.20. 09:08:36

Cioccolatte:

Épp a napokban próbáltuk ki, és igazából a jóba sem sorolnám (sőt, a citromjuk éppenséggel dobogós a legrosszabbak versenyében), mégpedig az ízek, és nem a mennyiség, vagy a kiszolgálás miatt. Szóval ha ez lenne az igazi olasz fagyi, akkor én nem szeretem az olaszt, ez viszont számomra a poszt teszteredményeit éppen negálja.

El is merengtünk, hogy kéne keresni egy fagyizót lassan, ahol nem “gépi” és nem is “kézműves” fagyi van, csak olyan “hagyományos”, egyszerűen egy fagylaltos csinál egy-egy gombóc (!) fagyit. Van
még ilyen egyáltalán, vagy minden kézműves elment már péknek, sörfőzőnek, fagylaltosnak, nem csoda, hogy egy lakásfelújításhoz nem találni embert?

AlexAston 2021.08.20. 10:52:31

@inebhedj - szerintem: Wekerle- Kistigris fagyizó.
Vagy XVIII. körben a Balaton fagyizó.

Ajánlom mindkettőt.
süti beállítások módosítása